Interviews interne stakeholders

Empathisefase

Afgelegde interviews die relevant zijn

Om wensen en behoefte van interne stakeholders in kaart te brengen, zijn er interviews afgenomen. De interviews zijn verwerkt onder de volgende kopjes om een duidelijk overzicht te houden met daarbij een korte samenvatting:

Het interview met Joop Tromp (stagebegeleider) heeft geholpen om het probleem bij Beko Groothandel in kaart te brengen en een eerste opzet gegeven bij welke stakeholders er voor informatie terecht kon. Na het interview kan inzichtelijk worden gemaakt waar Beko Groothandel momenteel mee zit en waar ze graag naar toe zouden willen.


Het interview met Rick Verstraten heeft in een later stadium van het onderzoek ervoor gezorgd dat ik een totaal beeld kon schetsen van de huidige exportactiviteiten van Beko Groothandel en voornamelijk het in kaart brengen van de export via zeevaart. 


Om de huidige exportactiviteiten van de klant Superfood Aruba in kaart te kunnen brengen, is er een interview geweest met Ouwe de Wit. Ouwe is verantwoordelijk voor de afhandeling van deze klant en kan precies vertellen hoe de werkwijze is gesteld. 


Om de huidige exportactiviteiten van de klant Huchada Aruba in kaart te kunnen brengen, is er een interview geweest met Robbin Zoethout. Robbin is verantwoordelijk voor de afhandeling van deze klant en kan precies vertellen hoe de werkwijze is gesteld. 


Om de huidige exportactiviteiten van de klant JW Pike London in kaart te kunnen brengen, is er een interview geweest met Piet D'Haeze. Piet D'Haeze is verantwoordelijk voor de afhandeling van deze klant en kan precies vertellen hoe de werkwijze is gesteld. Sinds maart 2022 is D'Haeze overgenomen door Beko Groothandel. Zij zitten gevestigd in België.


Om tot ideeën te komen voor het oplossen van de huidige problemen bij Beko Groothandel, zijn er eerst zelf ideeën geïntroduceerd, om een goed beeld te kunnen schetsen met interne medewerkers die er al een aantal jaren zitten en daarnaast vaak een creatieve mindset hebben, is er een brainstorm sessie geweest met de Marktingafdeling. Hierbij zijn niet alleen de goede ideeën uitgewerkt maar ook de juiste ideeën. Vervolgens hebben we gekeken hoe we dit het beste om kunnen zetten in een prototype.


Vanuit de informatie die naar voren is gekomen door de interviews met interne stakeholders. Kan er geconcludeerd worden dat Beko Groothandel graag wil groeien door export. Hiervoor zullen eerst wel de huidige exportactiviteiten goed in kaart gebracht moeten worden voordat er een nieuwe strategie ontwikkeld wordt. Mede door de interviews met de belanghebbenden van de huidige exportklanten kon dit in kaart gebracht worden. Tevens kan er doormiddel van de ontwikkelingen op de markt, deskresearch en interviews de volgende fase in gang worden gezet. Hierbij wordt er gekeken met welke informatie/behoeften Beko Groothandel belang heeft om uiteindelijk te kunnen groeien door export. 

Bestemd voor: Beko Groothandel
Gemaakt door: Riemer de Boer
NHL Stenden Leeuwarden 
Ondernemerschap & Retail management 

Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin