
Marktontwikkeling
Empathisefase
Marktontwikkeling
Beko Groothandel richt zich al jaren op het beleveren van grondstoffen voor bakkers in Nederland en België. Echter zullen door de hoge energie-en grondstofprijzen, uitdagingen op de arbeidsmarkt en een daling van de consumptie van brood het aantal bakkerijen de komende maanden/jaren afnemen, wat van invloed is op de hoofdactiviteit van Beko Groothandel, het leveren van grondstoffen voor bakkers in Nederland en België en hierdoor de omzet uiteindelijk zal stagneren. Toch wil Beko Groothandel op lange termijn groei realiseren en de totale omzet van de onderneming te kunnen vergroten.
Wanneer er uitgezoomd wordt op het probleem en er gekeken wordt naar welke ontwikkelingen op de markt te maken hebben met Beko Groothandel, zijn de volgende onderwerpen van belang:
- Terugval aantal bakkers
Cijfers tonen aan dat de afgelopen jaren het aantal bakkerijen verminderen. Dit is van invloed op de hoofdactiviteit van Beko Groothandel. - Uitdagingen op de arbeidsmarkt
Cijfers tonen aan dat er de afgelopen jaren minder bakkers zijn geschoold waardoor er uitdagingen zijn ontstaan op de arbeidsmarkt. - Zware tijden bakkerij Nederlandse bakkerijen hebben te maken met moeilijke omstandigheden zoals: daling van de consumptie van brood, de oorlog tussen Rusland en Oekraïne, stijgende energieprijzen, inflatie en een personeelstekort. Al deze indicatoren zullen uiteindelijk doorgerekend worden aan Beko Groothandel.