Uitleg Confrontatiematrix

Uitleg confrontatiematrix

De confrontatiematrix is een vervolg op de SWOT-analyse. De matrix laat met groene en rode kleuren zien hoe de aansluiting met de markt eruit ziet. De onderneming en de markt komen dus samen. 
Zoals in de naam al is verwerkt is de confrontatiematrix een confrontatie van markt en onderneming. 
Uitkomsten van de SWOT-analyse verzorgen de inpunt voor de matrix, met een overzicht van de sterktes/zwaktes binnen de organisatie en een overzicht van kansen/bedreigingen buiten de organisatie, in de markt. 
Uit deze uitkomsten ontstaan aandachtsgebieden in de vorm van kansvelden en probleemvelden. 

In de matrix vertegenwoordigen groene vakken positieve issues, rode vakken negatieve issues in de markt-fit. 
Elke confrontatie wordt beantwoord met:

  • Zeer gunstig effect = +2
  • Gunstig effect = +1
  • Geen effect of relatie te herkennen = 0
  • Ongunstig effect = -1
  • Zeer ongunstig effect = -2
Een voorbeeld van confrontatiematrix is hieronder weergegeven:

Om naar de Confrontatiematrix van Beko Groothandel te gaan, kan er op onderstaande knop gedrukt worden (SWOT-analyse maken, 2023).

Bestemd voor: Beko Groothandel
Gemaakt door: Riemer de Boer
NHL Stenden Leeuwarden 
Ondernemerschap & Retail management 

Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin
Wij gebruiken cookies om onze website goed te laten functioneren en te beveiligen, en om je de best mogelijke gebruikerservaring te bieden.

Geavanceerde instellingen

Je kunt jouw cookievoorkeuren hier aanpassen. Schakel de volgende categorieën in of uit en sla de selectie op.