Uitleg SWOT-analyse

Uitleg SWOT-analyse

SWOT-analyse staat voor Strengts, Weaknesses, Opportunities en Threats. In een SWOT-analyse worden de sterktes en zwaktes van een organisatie gekoppeld aan de kansen en bedreigingen in de markt. 

De SWOT-analyse kent een interne- en externe analyse. 
De interne analyse wordt uitgevoerd op micro niveau, dit houdt in dat het binnen het bedrijf zelf gebeurd. Het betreft de sterktes en zwaktes van het bedrijf. De interne analyse is een evaluatie van de behaalde resultaten tot nu toe, zodat bekend is waar de onderneming nu staat op het gebied van export. Er wordt beschreven wat er goed gaat en wat er verbeterd kan worden. 

De externe analyse wordt uitgevoerd op meso niveau en macro niveau. Het meso niveau omvat de gehele bedrijfstak of branche. Het macro niveau omvat de gehele markt, alle externe factoren buiten de onderneming worden onder de loep genomen. 
Bij de externe analyse wordt er op zoek naar kansen en bedreigingen voor de onderneming in de meso en macro omgeving (SWOT-analyse maken, 2023). 

Om naar de SWOT-analyse Beko Groothandel te gaan, kan er op onderstaande knop gedrukt worden.

Bestemd voor: Beko Groothandel
Gemaakt door: Riemer de Boer
NHL Stenden Leeuwarden 
Ondernemerschap & Retail management 

Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin
Wij gebruiken cookies om onze website goed te laten functioneren en te beveiligen, en om je de best mogelijke gebruikerservaring te bieden.

Geavanceerde instellingen

Je kunt jouw cookievoorkeuren hier aanpassen. Schakel de volgende categorieën in of uit en sla de selectie op.