Visgraatdiagram

Definefase

Visgraatdiagram

Een visgraatdiagram identificeert de mogelijke oorzaken van Beko Groothandel van een effect of een probleem en telt zes onderdelen, namelijk machines, methoden, management, milieu, mensen en materiaal. Uiteindelijk komt het uit op het onderdeel probleem/gevolg.
Voor verder uitleg kan er naar 
Uitleg Visgraatdiagram worden gegaan.

Vanuit het visgraatdiagram kan er geconcludeerd worden dat door informatie van de empathisefase, zoals krimping op de Nederlandse markt, geschakeld moet worden om op lange termijn groei te kunnen realiseren. In de empathisefase kwam naar voren dat er door ontwikkelingen op de markt er een daling zit in het aantal bakkers in Nederland en België dus er naar nieuwe oplossingen moet worden gewerkt. 

Vanuit deze informatie is de volgende ontwerpvraag ontstaan: Ontwerp oplossingen waarmee Beko Groothandel op lange termijn groei kan realiseren.

Om van het probleem bij het visgraatdiagram toe te werken naar waar Beko Groothandel graag naar toe zou willen, is er een GAP-analyse gemaakt. Bij deze analyse wordt de huidige situatie vergeleken met de gewenste situatie. Door op onderstaande knop te drukken, wordt de relevante pagina geopend.

Bestemd voor: Beko Groothandel
Gemaakt door: Riemer de Boer
NHL Stenden Leeuwarden 
Ondernemerschap & Retail management 

Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin
Wij gebruiken cookies om onze website goed te laten functioneren en te beveiligen, en om je de best mogelijke gebruikerservaring te bieden.

Geavanceerde instellingen

Je kunt jouw cookievoorkeuren hier aanpassen. Schakel de volgende categorieën in of uit en sla de selectie op.